Darmowa dostawa od 500 zł bez VAT.
Biznes - na konto możliwe
Dla firm i osób prywatnych
Dostawa w ciągu 2-4 dni
Przypadek: koła bezpieczeństwa hyperloop Delft od Interwiel

Przypadek: koła bezpieczeństwa hyperloop Delft od Interwiel

Data: 30 Styczeń 2024 Auteur:Kay Verhalle minutes reading
Delft Hyperloop, innowacyjny projekt transportowy, gwarantuje bezpieczeństwo dzięki kółom firmy Interwiel. Czerwone poliuretanowe i białe poliamidowe kóła minimalizują kompresję, są odporne na siły magnetyczne i pochłaniają energię kinetyczną. Wysokiej jakości kóła firmy Interwiel umożliwiają stworzenie bezpiecznego i wydajnego systemu Hyperloop.

O hyperloopie w Delft:

Hyperloop to rewolucyjna forma transportu, która może radykalnie zmienić sposób, w jaki podróżujemy, przewozimy towary lub myślimy o rozwiązaniach transportowych. Idea Hyperloop, systemu transportu wspomaganego próżnią, który osiąga duże prędkości przy minimalnym tarciu, została spopularyzowana przez Elona Muska w 2013 roku. W 2015 roku firma SpaceX zorganizowała konkurs "Hyperloop Pod Competition", w którym zespoły studentów z całego świata miały za zadanie opracować i przetestować własny prototyp Hyperloop na specjalnie zbudowanym torze. Hyperloop Delft, projekt Uniwersytetu Technologicznego w Delft, jest co roku przebudowywany, optymalizowany i dalej rozwijany w celu stworzenia funkcjonalnego prototypu.

Zespół Delft Hyperloop osiągnął i nadal osiąga wielki sukces w tym konkursie i kładzie podwaliny pod dalszy rozwój na poziomie międzynarodowym. Delft Hyperloop to nie tylko postęp technologiczny, ale także szersza filozofia skupiająca się na zrównoważonym rozwoju, szybkości i wydajności. Koncepcja stojąca za Hyperloop wykracza poza szybsze podróżowanie; ucieleśnia wizję bardziej połączonego świata, zmniejszając odległości między miastami i krajami, umożliwiając transport ludzi i towarów w sposób przyjazny dla środowiska.

Idea stojąca za Delft Hyperloop opiera się na zasadzie magnetycznych poduszkowców i niskiego ciśnienia powietrza. Wewnątrz tuby kapsuły lub "kapsuły" są napędzane lewitacją magnetyczną (maglev), która minimalizuje tarcie i umożliwia osiąganie dużych prędkości. Dodatkowo, opór powietrza jest redukowany poprzez stworzenie niemal próżniowego środowiska wewnątrz tuby, co dodatkowo zwiększa prędkość kapsuł.

Wyzwanie Hyperloop: koła bezpieczeństwa

rolweerstand / draagvermogen zwenkwielen

Od zeszłego roku hyperloop jest w pełni zdolny do unoszenia się, a kapsuła nie dotyka toru z żadnej strony podczas pracy. Całkowicie eliminuje to opór toczenia, który powoduje duże straty energii w konwencjonalnych pociągach. Jednak system zawisu jest bardzo wrażliwy, a nierówności wielkości kilku milimetrów mogą powodować błędy lub całkowitą awarię systemu zawisu. W takim przypadku pasażerowie, a także towary i sama kapsuła muszą być dobrze chronione.

Aby zapewnić to bezpieczeństwo, kapsuła jest wyposażona w szereg kół bezpieczeństwa, które muszą być w stanie złapać kapsułę, jeśli spadnie lub jeśli system lewitacji zostanie wyłączony. Jest to duże wyzwanie dla zespołu, ponieważ kóła muszą być małe i lekkie, ale muszą złapać spadającą kapsułę o wadze około 400 kilogramów.

Dodatkowym wyzwaniem są silne magnesy, w które wyposażona jest kapsuła. Rzeczywiście, oprócz spadania w dół pod wpływem grawitacji, kapsuła może również spadać w górę. W tym przypadku niezwykle ważne jest, aby kóła nie ściskały się zbyt mocno, ponieważ magnesy znajdą się jeszcze bliżej toru i przyciągną się z jeszcze większą siłą.

Rozwiązanie

Dział Lewitacji przeprowadził kilka testów spadania i ściskania z użyciem kólek Interwiel, aby dowiedzieć się, które kóła bezpieczeństwa najlepiej zastosować.

Podczas testów upadku, kóła zostały zamontowane z przymocowaną do nich stałą masą i wypuszczone z wysokości, aby następnie zmierzyć, jak odkształcają się w momencie uderzenia o ziemię. Jak wspomniano, konieczne jest, aby kóła jak najmniej się ściskały pod wpływem czynników zewnętrznych ze względu na silnie rosnące siły magnesów. Z drugiej strony, pożądane jest, aby kóła ściskały się, a tym samym mogły pochłaniać energię kinetyczną spadającego strąka.

wielen

Ostatecznie kóła zostały wybrane na podstawie dwóch kryteriów. Poszukiwano kół, które ściskałyby się w jak najmniejszym stopniu, ale w sposób jednorodny, aby zminimalizować wstrząsy dla reszty kapsuły.

Czerwone poliuretanowe kóła zostały wybrane na górę kapsuły, w oparciu o wysoką sztywność materiału, która zapewnia, że magnesy zawsze pozostają w przyzwoitej odległości od toru. Na dole i po bokach kapsuły wybrano kóła z białego poliamidu . Poza zaletą, że kółka te są mniejsze i lżejsze, okazało się, że profil kompresji tych kółek jest bardzo stały. Oznacza to, że podczas kompresji, kóła pochłaniają energię w płynny sposób, a gdy pod spodem spada, otrzymuje jak najmniejszą siłę na siebie.

Rezultat:

Dzięki szerokiej gamie produktów Interwiel w połączeniu z wysokiej jakości specyfikacjami, zespół hyperloop Delft był w stanie dokładnie przetestować i przeanalizować różne kóła, materiały i specyfikacje. Wybrane kóła pochodzą od włoskiego producenta Derby Ruote, znanego z wysokiej jakości, precyzyjnego wykonania i minimalnych tolerancji. Kółka wykazują minimalną kompresję, aby wytrzymać siły magnesów, a jednocześnie są w stanie pochłaniać energię kinetyczną i minimalizować wstrząsy. Umożliwia to ochronę hyperloopa w przypadku awarii, a także towarów lub pasażerów.

Zostaw komentarz
* Wymagane pola Wyślij
Porównaj produkty0