Spis treści:
Czym są kóła kontenerowe?
Zastosowania kół kontenerowych
1. Jak działa mechanizm Twistlock?
2. Jak montowane są kóła kontenerowe?
3. Do jakich powierzchni nadają się kółka do pojemników?
4. Wybór odpowiedniego udźwigu
Właściwości kół kontenerowych
Akcesoria do kół kontenerowych
Czym są kółka do kontenerów?
Kółka kontenerowe, znane również jako kółka do kontenerów transportowych, to podwójne, wytrzymałe kółka z blokadą skrętną jako mechanizmem mocującym. System ten został specjalnie zaprojektowany do przemieszczania kontenerów transportowych, zbiorników cieczy lub zastosowań z kątem kontenera transportowego. Kółka kontenerowe umożliwiają szybkie i bezpieczne przemieszczanie kontenerów bez użycia dźwigu lub ciężarówki. Dzięki temu towary mogą być transportowane bez wysiłku z lokalizacji A do B. Rozwiązanie mobilności umożliwia wielu firmom obniżenie kosztów logistycznych lub bardziej efektywne przechowywanie towarów. Koła do kontenerów ISO są standardowo dostępne z poliuretanowym bieżnikiem, uniwersalną blokadą skrętu ISO i podwójnymi kółami. Dzięki temu kóła charakteryzują się lekkością toczenia w połączeniu z dużą nośnością. Koła do kontenerów morskich są niewidoczną, ale kluczową częścią łańcucha logistycznego lub technologii magazynowej. Przyczyniają się do płynnego i wydajnego przepływu towarów, umożliwiając firmom bardziej efektywne działanie. Kółka skrętne w większości przypadków mogą być przemieszczane przez 1 lub 2 osoby.
Zastosowania kół do kontenerów
Kółka do kontenerów morskich są używane nie tylko do przemieszczania kontenerów morskich na krótkich dystansach, ale także znajdują zastosowanie w magazynach, schroniskach, środowiskach budowlanych i ciężkiej inżynierii.
Kółka do kontenerów morskich
W sektorze morskim, kółka do kontenerów morskich odgrywają kluczową rolę w efektywnym przemieszczaniu towarów z punktu A do punktu B. Czy to w terminalach morskich, czy w centrach dystrybucyjnych, kółka te oferują mobilność i elastyczność. Zapewniają płynny ruch ciężkich ładunków, znacznie upraszczając załadunek i rozładunek kontenerów.
Zastosowania w przemyśle budowlanym
W branży budowlanej kóła kontenerowe są wykorzystywane do różnych celów. Od transportu materiałów budowlanych na placu budowy po przemieszczanie prefabrykatów, kóła te zapewniają stabilność i zwrotność kontenerów transportowych, zbiorników ISO, a także platform z narożnikami ISO. Pozwala to na bardziej efektywne przemieszczanie lub przechowywanie materiałów, co przekłada się na oszczędność miejsca i czasu.
Sektory przemysłowe
Oprócz sektora transportowego i budowlanego, kóła do kontenerów transportowych znajdują również zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu. Są one używane na przykład w fabrykach i środowiskach produkcyjnych do przenoszenia lub przechowywania ciężkich maszyn lub towarów masowych. Elastyczność i nośność tych kół sprawia, że są one idealne do intensywnego użytku przemysłowego, przyczyniając się do płynnego przepływu pracy i optymalnej wydajności produkcji.
Czynniki, które należy wziąć pod uwagę:
Dobrze dobrane kóło do kontenera transportowego ma kluczowe znaczenie dla wydajnego transportu i przechowywania. Ważne jest, aby wybrać odpowiednie kóło do danej sytuacji. Prawidłowe użytkowanie i zakup kół do kontenerów transportowych wymaga wcześniejszej wiedzy na temat mechanizmu skrętnego, odpowiednich podłoży, procedur montażu i nośności koła.
1. Jak działa mechanizm twistlock?
Mechanizm twistlock to system używany do mocowania pojemnika transportowego do kółka. Twistlock jest znormalizowaną częścią, która zaciska się pod kątem ISO 1161. Górną część twistlocka można obrócić o 90 stopni za pomocą dźwigni, która bezpiecznie blokuje twistlock pod kątem ISO 1161. Blokady skrętne ułatwiają podłączanie i odłączanie kół kontenerowych pod różnymi kontenerami. Znormalizowane wymiary pozwalają na stosowanie kół pod innymi kontenerami.
2. Jak montowane są kółka do kontenerów?
Płynne i bezpieczne przemieszczanie kontenerów transportowych jest niezbędne w wielu branżach. Prawidłowe przemieszczanie tych kontenerów wymaga nie tylko odpowiedniego sprzętu, ale także dogłębnej znajomości procedur bezpieczeństwa. W tym artykule omówiono kluczowe kroki, aby zapewnić, że przemieszczanie kontenerów przebiega płynnie i bez incydentów. W szczególności przyjrzymy się znaczeniu równej powierzchni, odpowiedniego sprzętu i prawidłowego zamocowania kół kontenera transportowego.
- Płaska powierzchnia
Przed rozpoczęciem przemieszczania kontenera transportowego bardzo ważne jest dokładne sprawdzenie jego powierzchni. Powierzchnia powinna być nie tylko płaska, ale także wolna od przeszkód. Nierówne podłoże może prowadzić do problemów podczas procesu przenoszenia. Zaleca się wygładzenie wszelkich nierówności przed rozpoczęciem przenoszenia kontenera.
- Podnoszenie kontenera
Korzystanie z odpowiednich narzędzi ma kluczowe znaczenie podczas przenoszenia ciężkich kontenerów transportowych. Dostępnych jest kilka opcji, w tym podnośnik kontenerowy, wózek widłowy lub dźwig. Wybór najbardziej odpowiedniego narzędzia zależy od konkretnej sytuacji i wagi kontenera. Aby uniknąć wypadków, konieczne jest użycie odpowiedniego sprzętu.
- Mocowanie systemu Twist-Lock
Podczas przenoszenia kontenerów transportowych bardzo ważne jest prawidłowe zamocowanie kół kontenera. Zwykle robi się to od dołu, umieszczając kóło kontenera w połączeniu z kółem holowniczym pod kątem kontenera. Następnie system twist-lock można zablokować w narożniku, aby zapewnić bezpieczne mocowanie. Nasze wysokiej jakości koła do kontenerów idealnie pasują do każdego narożnika ISO 1161, dzięki czemu nadają się do różnych modeli kontenerów.
- Przepisy bezpieczeństwa
Kluczowe jest zachowanie czujności podczas całego procesu. W niektórych przypadkach ładunek kontenera może być nierównomiernie rozłożony na kóła z powodu skośnego załadunku, nierównego terenu lub obecności przeszkód. W takich sytuacjach należy zachować szczególną ostrożność. Zalecamy równomierne rozłożenie i sprawdzenie ładunku kontenera przed jego przemieszczeniem. W razie wątpliwości co do ładowności należy skontaktować się z nami w celu zminimalizowania ewentualnego ryzyka.
3. Do jakich powierzchni nadają się morskie koła kontenerowe?
Kółka do kontenerów morskich są stworzone do przenoszenia ciężkich ładunków i płynnego poruszania się, nawet po różnych rodzajach powierzchni. Wybór odpowiedniego koła kontenerowego zależy od kilku czynników, z których jednym z najważniejszych jest nawierzchnia.
- Twarde powierzchnie: beton, asfalt, posadzki fabryczne i magazyny
Koła do kontenerów morskich z bieżnikiem poliuretanowym nadają się do twardych powierzchni, takich jak beton i asfalt. Opona poliuretanowa charakteryzuje się lekkim tłumieniem i niskim współczynnikiem tarcia w połączeniu z wysoką nośnością. Dzięki temu kóła do kontenerów można łatwo przemieszczać po nierównych powierzchniach. Do transportu wewnętrznego na halach fabrycznych i magazynach idealnie nadają się morskie kóła kontenerowe z oponami poliuretanowymi. Opony te nie pozostawiają smug i chronią podłogi przed uszkodzeniem. Ponadto oferują niskie opory toczenia i jazdy.
- Miękkie powierzchnie: trawa, piasek i ziemia
W przypadku miękkich powierzchni, takich jak pola trawiaste, piasek i ziemia, kluczowe znaczenie ma wybór kół do kontenerów transportowych z dużymi, szerokimi oponami pneumatycznymi. Szerokie opony zwiększają powierzchnię styku z podłożem, równomiernie rozkładając ciężar ładunku. Zapobiega to zapadaniu się kół w miękkiej glebie, umożliwiając bezproblemowe kontynuowanie transportu. Cechy te zapewniają płynną jazdę nawet na nierównych drogach. Opony pneumatyczne pomagają zminimalizować wibracje i wstrząsy, utrzymując ładunek kontenera stabilnie nawet na nierównym terenie. Te kóła do kontenerów transportowych mogą być dostarczone na życzenie.
4. Nośność
Nośność kół do kontenerów transportowych określa, ile ciężaru mogą one unieść bez przeciążenia. Wybór odpowiedniej nośności ma kluczowe znaczenie, aby zapobiec zużyciu, uszkodzeniu lub nawet pęknięciu kół. Nieprzestrzeganie prawidłowej nośności może prowadzić do wypadków, uszkodzeń i przestojów w firmach.
Określenie wymaganej nośności kół do kontenerów transportowych wymaga prostych obliczeń. Należy wziąć pod uwagę całkowitą masę ładunku + masę własną, którą następnie dzieli się przez trzy. Obliczenia wyglądają następująco:
- Podziel całkowitą masę aplikacji przez 3 = Wymagana nośność na kóło
Przykład:
Pusty 40-stopowy kontener waży 4 kilotony i powinien być w stanie udźwignąć 5 kiloton.
Nośność = (4000 + 5000) / 3 = 3000 kg na kóło
Obliczona nośność jest oparta na warunkach toczenia z prędkością 4 k/m i marginesem bezpieczeństwa dla nierównomiernego obciążenia lub powierzchni. W przypadku stosowania wyższych prędkości lub nierównych obciążeń zaleca się skontaktowanie się z nami w celu uzyskania odpowiedniej porady.
Trzy rodzaje kół do kontenerów morskich
1800 kg: Ten typ kół do kontenerów morskich ma pojedyncze kóło. Nadają się do lżejszych ładunków i są często używane do kontenerów 20-stopowych używanych do transportu wewnętrznego lub do przenoszenia.
3000 kg: Te koła do kontenerów morskich są idealne do średnich i ciężkich ładunków o masie 9000 kg. Są one często używane do 40-stopowych kontenerów transportowych.
4500 kg: Wytrzymałe kółka do kontenerów transportowych są przeznaczone do przenoszenia najcięższych ładunków, do 13500 kg. Są one używane do specjalnych ładunków i sytuacji, w których wymagana jest ekstremalna nośność
Cechy kół kontenerowych
Koła do kontenerów są wyposażone w następujące opcje, które zwiększają łatwość obsługi pod względem montażu, bezpieczeństwa, oporów toczenia i zwrotności.
- Koła o podwójnej konstrukcji
Kółka o podwójnej konstrukcji zapewniają lepszą zwrotność, co jest szczególnie przydatne podczas manewrowania w ograniczonych przestrzeniach. System podwójnych kół zapewnia, że środek obrotu jest wyśrodkowany między dwoma kołami, dzięki czemu obciążenie jest równomiernie rozłożone na dwa koła. Podczas obrotu powoduje to obrót obu kół w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, zmniejszając obrót w porównaniu z pojedynczym kołem. Ponadto, podwójne kóła oferują niższe opory toczenia przy zachowaniu znacznego udźwigu.
- Mechanizm hamulcowy
Koła do kontenerów są również dostępne z systemem hamulcowym, system ten jedynie blokuje koło zapobiegając toczeniu się kontenera na pochyłych powierzchniach lub pod wpływem wiatru. Wybór kół z hamulcem nie jest jednak konieczny, często, w zależności od dużej ładowności, wymagana jest pewna siła do przemieszczenia aplikacji.
- Blokada kierunku
Stół obrotowy posiada 4-kierunkową blokadę, którą można zablokować co 90 stopni. Pozwala to użytkownikowi zablokować obrót stołu obrotowego w określonym kierunku zarówno z przodu, jak i z boku, zamieniając go w "kółko stałe". Pozwala to na elastyczną zmianę zwrotności. Kontener może być napędzany na następujące sposoby:
Opcja 1: Brak kółka obrotowego zamocowanego za pomocą blokady kierunkowej. tworzy to najkrótszy promień skrętu przy maksymalnej zwrotności, często jest to stosowane w środowiskach, w których przestrzeń jest ograniczona.
Opcja 2: Dwa kółka obrotowe z blokadą kierunku. Daje to taki sam efekt jak wózek transportowy z dwoma kółkami stałymi i dwoma kółkami obrotowymi. Zwrotność jest dobra na długich i prostych dystansach.
- Kółko holownicze
Z tyłu kółka obrotowego zamontowane jest składane kółko holownicze/nosowe. Umożliwia to jazdę w pozycji pionowej na trzech kółkach w układzie trójkątnym pod blokadą ISO Twistlock. Zwiększa to łatwość obsługi podczas mocowania blokady ISO Twistlock pod ciężkim kontenerem, ale także zmniejsza ryzyko wypadków przemysłowych.
Akcesoria Kółka do kontenerów morskich
Oprócz samego systemu kółek dostępnych jest kilka akcesoriów poprawiających funkcjonalność i bezpieczeństwo.
- Drążek
Drążek do ciągnięcia, znany również jako hak holowniczy, jest niezbędnym narzędziem do sprawnego transportu kontenerów na kółkach. Ten metalowy element łączący, przymocowany do elementów narożnych i do wózka widłowego lub ciągnika, umożliwia łatwe i wydajne przemieszczanie kontenerów na większe odległości, np. w punktach przeładunkowych, portach i innych lokalizacjach przemysłowych. Drążek holowniczy można łatwo zablokować w narożnikach za pomocą systemu obrotowego, a ponadto drążek ma na końcu punkt sprzęgający, który umożliwia połączenie go z pojazdem. Drążki holownicze są często kupowane w sytuacjach, gdy kontener transportowy jest często używany do przenoszenia towarów, a korzystanie z drążka holowniczego optymalizuje logistykę i oszczędza czas.
- Popychacz
Popychacz lub drążek do pchania służy do bezpiecznego pchania kóła kontenera pod kontenerem transportowym. Popychacz jest połączony z dwoma kwadratowymi otworami znajdującymi się z boku wideł obrotowych. Popychacze
Popychacze zapewniają, że koło kontenera może być łatwo wepchnięte pod ciężki kontener transportowy. Używając odpowiedniego popychacza, użytkownik może płynnie kierować wózkiem i utrzymywać odległość od kontenera. Zastosowanie popychaczy znacznie zmniejsza ryzyko wypadków podczas umieszczania kół kontenerowych.
- Blokada antykradzieżowa
Blokada antykradzieżowa, znana również jako zacisk do kół kontenerowych, działa jako dodatkowa warstwa bezpieczeństwa. Zaprojektowana tak, aby całkowicie blokować kontenery przed jakąkolwiek rolką, chroni przed nieautoryzowanym dostępem i kradzieżą. Zacisk koła jest mocno przymocowany do szprych kółek obrotowych, uniemożliwiając jakąkolwiek rolkę bez unikalnego klucza wkładanego. Aby zabezpieczyć blokadę antykradzieżową, użytkownik umieszcza ją między szprychami na szerokości koła. Zacisk jest następnie bezpiecznie blokowany za pomocą blokady. Blokada antykradzieżowa jest często kupowana, gdy kontener znajduje się na terenie publicznym.
Indywidualna porada lub dostosowanie?
Interwiel oferuje standardową gamę kół do kontenerów, które są uniwersalne dla kontenerów morskich, zbiorników ISO i odlewów narożnych. Rozumiemy jednak, że nasze kóła kontenerowe mogą nie być wystarczające w danej sytuacji. W tym celu oferujemy kóła wykonane na zamówienie, dostosowane do pożądanych specyfikacji i sytuacji. Jeśli potrzebujesz więcej informacji na ten temat, skontaktuj się z nami pod adresem [email protected], +31 (0)26 383 5988 lub czat na żywo.